وقت ملاقات با عروس دره اسپر !

به گزارش چاپار بلاگ، ناگفته پیداست آبشاری که به آن لقب عروس داده اند، تماشایی و خاطره ساز است. تاج این آبشار چیزی حدود 5 متر ارتفاع دارد. به همین علت می توانید به تاج آبشار بروید و فروریختن آب خروشان را به نظاره بنشینید.

وقت ملاقات با عروس دره اسپر !

خبرنگاران: در منطقه ای کوهستانی و خوش آب وهوا واقع در دورودِ لرستان آبشار عروس ازنا که به آن آبشار ازنادر و آبشار دره اسپر هم می گویند طنازی می نماید. برف زمستانی که در کوه های دورود آب می گردد چشمه این آبشار می جوشد و در بهار خروشان می گردد.

این آب پس از ریختن به داخل حوضچه آبشار، به دره اسپر روان می گردد. به همین علت در کنار زیبایی های آبشار، دره و کوه های اطراف آن نیز چشم انداز ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می دهد. زیبایی های این آبشار به مقدار ای است که حیف است راهی لرستان شوید و سری به آن نزنید.

آبشار ازنادر کجاست؟

در 7 کیلومتری جنوب شرقی دورود، روستایی با نام دره اسپر واقع شده است. در همسایگی این روستا آبشاری زیباست که به آن ازنادر می گویند. قرارگرفتن این آبشار در دره اسپر باعث شده تا در کنار آبشار، به دیگر جاهای دیدنی اطراف خرم آباد دسترسی داشته باشید.

ناگفته پیداست آبشاری که به آن لقب عروس داده اند، تماشایی و خاطره ساز است. تاج این آبشار چیزی حدود 5 متر ارتفاع دارد. به همین علت می توانید به تاج آبشار بروید و فروریختن آب خروشان را به نظاره بنشینید. ناگفته نماند این آبشار در منطقه ای کوهستانی است. به همین علت برای رسیدن به تاج آن باید تخصصی در کوه پیمایی داشته باشید. جالب اینجاست که عرض این آبشار نیز حدود 5 متر است؛ در نتیجه با آبشاری نسبتاً بزرگ روبه رو هستیم.

در اطراف این آبشار خبری از امکانات رفاهی نیست. نبود این امکانات از یک منظر عیب و از منظر دیگر فایده دارد. ناگفته پیداست به علت نبود امکانات در اطراف این آبشار رفاه کافی را در حین آبشارگردی ندارید. این سکه روی دیگری نیز دارد و نبود امکانات در اطراف این آبشار، منطقه را به طبیعتی بکر تبدیل نموده است. همان گونه که اشاره کردیم در همسایگی آبشار، روستایی با مردمان باصفا وجود دارد. اگر خدای نانموده در حین آبشارگردی اتفاقی افتاد، می توانید از اهالی روستا یاری بگیرید. با این حال بهتر است سفری نصفه روزه را برای بازدید از این آبشار در نظر بگیرید. منطقه اطراف آبشار برای کمپ زدن مناسب نیست .

برترین زمان بازدید از آبشار ازنادر

آبشارگردها بهتر از ما می دانند که آبشار هرچقدر خروشان تر باشد، تماشایی تر است. به همین علت اگر می خواهید حسابی از چشم انداز آب های خروشانِ آبشار لذت ببرید، بهار برترین فصل برای سفر به این منطقه است. با فرارسیدن تابستان آب این آبشار به اندازه چشمگیری کاهش پیدا می نماید. گاهی اوقات نیز چشمه آبشار در تابستان کاملاً خشک می گردد. با این حال ازآنجایی که ازنادر در منطقه ای خوش آب و هوا واقع شده است، گشت و گذار در طبیعت زیبای این منطقه حتی بدون آبشار نیز خالی از لطف نیست.

با شروع باران های پاییزی، آبشار دوباره جریان پیدا می نماید. بسته به شرایط آب و هوایی، آب آبشار ممکن است کم یا زیاد باشد. انصافاً باید گفت این ناحیه زمستان های سردی دارد. البته، بارش باران و برف در زمستان جان تازه ای به چشمه این آبشار می دهد و دوباره خروشان می گردد. این اتفاق بیشتر در اواخر زمستان رخ می دهد. در مجموع باید گفت بهار برترین زمان برای تماشای زیبایی های این آبشار به شمار میرود.

دورود تا ازنا چیزی حدود 43 کیلومتر فاصله دارد. منطقه ازنا چیزی حدود 129 کیلومتر از خرم آباد دورتر است. اکنون که صحبت از دورود به میان آمد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که منطقه ای با نام دررود در استان خراسان رضوی وجود دارد. این ناحیه با دورودی که از آن صحبت می کنیم کیلومترها فاصله دارد. با این حال توجه داشته باشید که دورود در استان لرستان با درود در استان خراسان رضوی کاملاً فرق دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1403 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 36694

به "وقت ملاقات با عروس دره اسپر !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت ملاقات با عروس دره اسپر !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید